Infanteriestraat 120
6822 NJ Arnhem
T 026 324 11 20
info@jeen.nl

Strategisch denken, gewoon doen: bouwstenen voor impact

JEEN is een strategisch partner voor het bouwen van sterke agri-merken. Van marktonderzoek tot positionering, van concept tot originele middelen. Dat combineren we met een strakke uitvoering, voorwaarde voor resultaat.

Onderzoek

Onderzoek levert informatie op die kan bijdragen aan een goede strategie. Een enquête om de voorkeuren van de doelgroep te ontdekken. Onderzoek naar de effectiviteit van verschillende media. Of het opsporen van trends en ontwikkelingen in de markt. JEEN doet zelf onderzoek in de vorm van interviews of groepsdiscussies met agrarische ondernemers. Ook voeren we in eigen beheer online surveys uit. Voor uitgebreide onderzoeksvragen werken we samen met specialisten en onderzoeksbureaus met ervaring in agri & food.

Analyse

Informatie en data kunnen vaak niet zomaar worden toegepast. Het gaat er om dat je in de veelheid van feiten en opvattingen de rode draad ontdekt. Interpreteren van gegevens, ordenen en conclusies trekken. Zodat je de kern van de uitdaging scherp in beeld hebt. JEEN benut daarvoor informatie van de opdrachtgever en de eigen kennis en expertise in agribusiness en marketing-communicatie. Vaak helpt onze journalistieke achtergrond om met de juiste vragen snel de essentie te vinden.

Positionering

Uw communicatie wedijvert met heel veel andere boodschappen die mensen dagelijks op zich af krijgen. Daarom is onderscheid belangrijk: u moet opvallen. Dat is, naast relevantie en geloofwaardigheid, het belangrijkste aspect van de juiste positionering. JEEN heeft jarenlange ervaring in het neerzetten van sterke merken en doeltreffende productlanceringen. We brengen het DNA van uw organisatie of product in kaart en analyseren hoe concurrenten zich positioneren in de markt. Op basis daarvan kiezen we - samen met u - voor het meest veelbelovende onderscheid.

Strategie

Strategische adviestrajecten zijn voor JEEN bekende kost. Om samen met onze opdrachtgevers de doelgroepen, kernboodschappen en effectieve aanpak te bepalen, zetten we de volgende middelen in: interviews, groepsdiscussies, brainstormsessies, communicatie- en marketingtheorie (modellen), eigen inzichten en jarenlange ervaring, marktonderzoek en natuurlijk gezond boerenverstand.

Concept

Creativiteit, originaliteit en een nuchtere visie, dat is waar JEEN voor staat. Wij denken out-of-the-box, maar staan met beide benen stevig op de grond. Wij combineren altijd de essentie van de boodschap met verrassende beelden. Het resultaat: een sterk concept dat de basis is voor alle communicatie-activiteiten.

Tekst

Een paar woorden met veel stopkracht of een diepgaande, informatieve tekst over agri en food, we schrijven het graag en goed. Ingewikkelde materie uitgelegd in simpele taal.  Een verhaallijn waarmee we de lezer echt bij de kladden grijpen.

Beeld

Beeld raakt het hart, misschien wel meer dan tekst. Een veehouder die zijn dieren met aandacht verzorgt roept herkenning en emotie op. Net zoals het beeld van iemand die geniet van lekker eten. Of een film waarin kinderen ontdekken hoe het is om op een boerderij te leven. JEEN werkt samen met professionele fotografen en filmmakers, die niet bang zijn om modder of mest aan hun schoenen te krijgen.

 

Online

De digitale wereld, daar begeven we ons graag in. We weten waar agrariërs online zijn, wat hun voorkeuren zijn en hoe u daar op in kunt spelen. Van de slimme inzet van social media tot een website die klanten boeit en zorgt voor goede leads. Op basis van een uitgekiende strategie die ervoor zorgt dat alle online middelen samen uw bedrijfsstrategie versterken. 

Video/Animatie

Bewegend beeld is populair en wint nog steeds aan populariteit. Ook de effectiviteit is groot. Agrarisch ondernemers die hun ervaringen delen, een instructievideo over een ingewikkeld product of een sprankelende animatie over je merk. Dat is waar JEEN goed in is. 

Huisstijl

Herkenning is een belangrijk aspect van effectieve communicatie. Uw huisstijl helpt daarbij. Door consequent het logo, de pay-off, bedrijfskleuren, lettertype en andere beeldelementen toe te passen, wordt u sneller herkend. JEEN ontwikkelt uw (nieuwe) huisstijl en kan u ondersteunen bij de bewaking ervan. 

Print

Papier blijft een interessante drager van communicatie. Dat vinden we zeker niet alleen omdat de grondstof van papier deels agrarisch van oorsprong is. Print is voor sommige doeleinden gewoon de beste oplossing. Een lekker kijk- en leesmagazine met achtergrondverhalen over je sector. Een verrassende uitnodiging voor de beurs. Of een opvallend spandoek, een roll-up banner, de bewegwijzering van je bedrijfspand of de uitstraling van je wagenpark. Papier is immers niet het enige dat je kunt bedrukken. 

PR

De media spelen een grote rol, zeker ook in de beeldvorming over de agrarische wereld  en de mensen die er in werken. Om je verhaal goed voor het voetlicht te brengen in de publieke wereld (NGO’s, politiek), is het professioneel omgaan met journalisten essentieel. Weten wat er speelt en daar effectief op inspelen, voor een beter imago. JEEN kent de wereld van de pers, zowel geschreven media als radio en TV. We weten hoe journalisten werken en waar je op moet letten. En hoe je je het beste kunt voorbereiden als je de pers te woord staat.

Event

Elk evenement is een uitdaging om merken sterker te positioneren. Je organiseert een klantendag voor alle gebruikers van je product of je nodigt relaties uit voor een symposium over duurzame varkenshouderij. Boeren, tuinders of andere doelgroepen jouw merk echt laten beleven en betekenis geven aan datgene waar je voor staat. Dat is waar het om gaat.

Gespreksleiding

Kritische vragen, nieuwsgierigheid, een vleugje humor en de overtuiging dat de mensen in de zaal net zo belangrijk zijn als de sprekers. Dat zijn de ingrediënten die Jeen Akkerman toepast als hij een bijeenkomst leidt. Op basis van zijn jarenlange agribusiness ervaring en onafhankelijke opstelling kan hij ook discussies over gevoelige thema’s in goede banen leiden. Altijd goed voorbereid, nooit alleen maar “volgens het boekje”. 

Detachering

Het werk stapelt zich op, een van uw vaste mensen is tijdelijk uit de running of er komt onverwacht nog een groot project bij. U kent die momenten wel. Of u heeft extra strategisch inzicht nodig om een belangrijk project ook communicatief goed te ondersteunen. In die gevallen kunt u een beroep doen op een specialist in agri-communicatie van JEEN. 

Agri & food zijn onmisbaar voor ons leven.
Wereldwijd in bedrijf, elke dag op ons bord.
Dat verdient een goed verhaal.

Meer weten? Bel ons op 026 3241 120 en vraag naar Gijs Gjaltema (gijs@jeen.nl) of Jeen Akkerman (jeen@jeen.nl).